Hoppa till innehåll

Hemsida till företag – Joro Städ

Behöver du en hemsida till ditt företag? Du vet väl om att vi på Ekonomipartner erbjuder det mesta inom marknadsföring och webbdesign? Prata med oss om allt från strategiutveckling och nulägesanalys, till copywriting och framställning av bildmaterial till reklam. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för ditt företag! Läs vad vår senaste kund, Joro Städ, har att säga om sin nya logotyp och hemsida. I dagens artikel berättar vi varför du tjänar på att låta ekonomerna ta hand om webben.

Hemsida och logotyp till bra pris

När Jon och Robin på Restrack Uthyrning och Förvaring AB i Kils kommun bestämde sig för att ge sig in i en ny bransch tog de kontakt med oss på Ekonomipartner. Restrack är sedan länge kund hos oss på redovisningssidan, och nu såg de en möjlighet att ta hjälp även i marknadsföringsfrågor. Det är alltid lite särskilt spännande att vara med i en uppstartsprocess, och det är mycket som ska komma på plats. Vårt breda perspektiv innebär att vi gärna kommunicerar även kring sådant som inte omedelbart ingår i den tjänst vi tar betalt för, och i det här fallet har vi kunnat vara behjälpliga i arbete med varumärkets utformning, prissättning med mera. Det har varit mycket roligt att ta del av dessa unga entreprenörers många goda idéer, och inte minst imponeras vi av deras stora engagemang för lokalorten, Högboda.

Vi passar på att önska Restrack lycka till med det nya varumärket Joro Städ, och fortsätter naturligtvis att vara en resurs för företaget när det behövs.

Ta del av Ekonomipartners arbete, och fina erbjudanden, på Joro Städs nya hemsida.

Hemsida och logotyp – Så kan det gå till

Efter ett inledande analysarbete där vi kartlade företagets resurser med huvudsakligt fokus på kundvärdet i de digitala marknadsföringskanalerna enades vi om ett åtgärdspaket bestående av ny hemsida och logotyp. För att ta fram dessa har vi tittat på aktuell konkurrens, så att Joro Städ både kan matcha branschen, och sticka ut. Designval i både logotyp och hemsidans innehåll har gjorts för att förmedla företagets kärnvärden, och lyfta tjänsteutbudets utökade kundvärden.

De två enskilt viktigaste aspekterna av en hemsida är att kunder hittar in, och att de hittar ut. In genom sökmotorer, annonser, länkning i sociala medier osv, och ut, genom att sidan är lättnavigerad och på ett följsamt sätt leder kunden till ett köp. En stor del av arbetet har lagts ner på detta flöde, och det är också något som kommer fortsätta ett tag till, med tillputsning och optimering efter det att hemsidan nu lanserats. Resultatet vet vi inte än, och riktigt tydligt blir det inte förrän efter, brukar vi säga, minst sex månader, men vi är säkra på att Joro Städ har givits goda förutsättningar att etablera sig. Vi passade såklart också på att testa lite kontorsstädning och kan konstatera att med den här nivån ska det inte vara några problem!

Fråga oss om marknadsföring!


Eller mejla direkt till: john.nord@ekonomipartner.se

Är kunden nöjd så är vi nöjda – Joro Städ berättar

Vi bad Jon på Joro Städ skriva ner lite om hur han upplevt samarbetet med oss på Ekonomipartner, och det resultat vi levererat. Såhär skriver han:

”I arbetet med loggan och andra saker på hemsidan där vi velat göra ändringar har så skett med ett professionellt bemötande och ärlighet kring fördelar/nackdelar på förändringarna.

”Bättre än vi kunnat föreställa oss!”

”Samarbetet med Ekonomipartner Wermland och projektansvarige John Nord har varit problemfritt från första kontakt till slutförandet av projektet. Utanför våra riktlinjer och specificerade grundblock har Ekonomipartner fått blomma ut i design- och innehållsval.”

Med resultatet av hemsidan känns det som att Ekonomipartner knutit ihop säcken med sin initiala marknadsanalys, och resultatet blev mycket bättre än vi kunnat föreställa oss! Vi ser nu fram emot att få en ny hemsida till vår andra verksamhet!

Kontakta konsulten

Ekonomipartners marknadsföringskonsult, John, är tillgänglig för att förbättra din digitala närvaro och höja din omsättning! Få hjälp med allt från marknads- och behovsanalyser, strategisk utveckling, till praktiska tjänster som webbutveckling, design och annonsering. Du kan kontakta Ekonomipartner med knappen nedanför, eller skriva direkt till John: john.nord@ekonomipartner-kd.se

Garanterat nöjda kunder

Vi är väldigt glada att vi kan göra våra kunder så nöjda. Vi gillar det faktiskt så mycket att vi tillämpar nöjd kund-garanti! Det innebär att du som köper våra marknadsföringstjänster alltid ska vara nöjd med resultatet. Därför ser vi inte ett projekt som avslutat förrän du är det. Om det är något som ska ändras eller putsas till, ja då fixar vi det, tills du får det som du vill. För att hitta dit lite snabbare ser vi till att vara i samspel från början. Vi berättar inledningsvis vad vi tror om dina idéer, och går lite mer på djupet i en analysrapport, innan vi börjar med det praktiska arbetet. Under tiden som vi till exempel bygger en hemsida till ditt företag, kommunicerar vi löpande vad vi vill göra, och varför. På så sätt korrigerar vi hela tiden varandra, så att våra idéer är på väg åt samma håll. Du har stor möjlighet att påverka slutresultatet, och vi tar ansvar för att våra professionella råd grundar sig på kunskap, och förmedlas till dig på ett tydligt sätt. Slutresultatet är oftast att vi är så samspelta att väldigt lite korrigeringar behöver göras, det anser vi är en effektiv metod.

Öka din lönsamhet!

Satsa på digital närvaro med en konkurrensmässig hemsida till ditt företag.

Vad behöver egentligen ditt företag, och vem vet det?

Varför måste ditt företag ha en hemsida? Frågan kan verka trivial, men den får faktiskt ofta för lite uppmärksamhet ute i den berömda verkligheten. Om man inte vet varför man tar fram ett verktyg, hur stor är då sannolikheten att verktyget fungerar bra? Den digitala utvecklingen går i ett rasande tempo, och många företag ligger förstås mycket långt fram vad gäller webbmarknadsföring. Samtidigt halkar många efter, inte minst mindre företag som saknar intern it-kompetens.

Göra hemsida själv eller anlita designer?

Man kanske, lite halvengagerat, försöker sig på att göra en hemsida själv. Idag finns enkla verktyg så att de flesta med lite datorvana kan snickra ihop något som ser helt okej ut. Men ovanan och ointresset (de flesta vill ju jobba med sin kärnverksamhet!) gör att resultaten uteblir, och hemsidan ligger i princip bara och samlar digitalt damm. Alternativt betalar man stora summor till en webbdesigner som levererar en supercool, och helt oanvändbar, produkt som visserligen också är dammig – men liksom på ett snyggt sätt. Vi raljerar förstås lite här, men tyvärr är det alltför många företag som hamnar i någon av dessa ändar. Det räcker inte att göra något, vad som helst, men det räcker inte heller att vara superduktig på en sak. Det som saknas i båda dessa exempel är ett strategiskt perspektiv.

Marknadsföring handlar om vinst

Istället föreslår vi att man hanterar marknadsföring som det det är, en i första hand företagsekonomisk fråga. Ett företags hemsida ska därför byggas och hanteras på ett sådant sätt att kundinflödet (antalet som besöker företaget) och konverteringsgraden (antalet som genomför ett köp) ökar, så mycket som möjligt till lägsta möjliga kostnad.

Självklart är det en förenkling, och resultatet av marknadsföringsarbete, särskilt på sikt, är inte alltid helt lätt att mäta. Men om ett företag köper en supersnygg hemsida för 100.000 kronor, får hundra besökare, varav tre genomför ett köp, och snittvinsten per köp är 1500 kronor, ja då får vi nog fundera på om de där svårmätbara värdena når upp till mellanskillnaden.

Lönsam webbmarknadsföring – låt en ekonom göra ditt företags hemsida

Handen på hjärtat, det finns många webbdesigners och kodare som är mycket bättre än vad vi är. Vi är i första hand redovisningsekonomer och företagsrådgivare, och en specialiserad webbyrå kommer helt enkelt ha tillgång till mer spetskompetens. Jahaja, så kan man ju också marknadsföra sig. Varför ska du anlita oss då?!

Jo, därför att det du behöver i nio fall av tio inte är spetskompetens, utan bredd! Ditt företags hemsida, och all annan digital närvaro, är som konstaterat i första hand en ekonomisk fråga. Det vi har, som våra konkurrenter saknar, är en djupare förståelse för ditt företags ekonomiska behov. Vi kan företagande, och eftersom du redan anlitar oss för bokföringen, så kan vi också ditt företag. Därför arbetar vi ständigt med detta fokus: allt vårt marknadsföringsarbete ska löna sig.

Billigast hemsida till företag – lönsamhet i längden

Med det sagt vet vi också att behovet av praktiska marknadsföringstjänster för småföretag är stort. Därför ser vi till att besitta en god kompetens vad gäller webbdesign, sökmotoroptimering, grafisk design, bildhantering och textframställning, på en nivå som möter de flesta företags behov. Om du är ute efter en hemsida som pushar de tekniska gränserna, och banar väg för en ny digital era, ja då ska du nog inte anlita oss. Men det törs vi också slå vad om att du inte är. Om du däremot är en företagare som vill bredda din verksamhet, nå ut till fler kunder, och marknadsföra dig på ett sätt som smakar mer än det kostar – ja då har du kommit helt rätt!

Vi kommer aldrig sälja på dig onödigt krångel, eller fler tjänster än du behöver. Faktum är att vi hellre säljer en mindre tjänst, eller rentav säger nej, om du vill köpa tjänster som vi inte tror är rätt för dig.

Öka din lönsamhet!

Satsa på digital närvaro med en konkurrensmässig hemsida till ditt företag.

Vad kostar hemsida till företag?

Hur många gånger följs den rubriken upp av ”hur långt är ett snöre?” Noterar ni hur man kan undvika en sliten klyscha genom att ställa sig mitt i den? Men lite så är det ju ändå. Hur mycket innehåll, och vilka funktioner, ditt företags hemsida behöver beror såklart på vilka ni är.

Som du förstår är det viss skillnad i textinnehåll mellan en flyttfirma och en advokatbyrå. I modeindustrin har man helt andra krav på bildmaterial än i revisorsbranschen. En webbshop med hundra tusen artiklar kräver fler sidor än en minimalistisk cocktailbar. Ni är med va?

Hemsida inklusive SEO och support – 15.000 kronor.

Samtidigt, vem är inte trött på att leta efter en tjänst men inte kunna få ut en vettig prisuppgift? Därför är vi helt öppna med våra riktpriser, och lägger alltid – helt kostnadsfritt – tid på att noga kartlägga dina behov och visioner, så att vi kan erbjuda dig ett tydligt pris med en gång.

Hemsida till ditt företag har ett riktpris på 15000 kronor plus moms. För det priset får du en komplett webbplats anpassad till dina kunder, unikt textmaterial som säljer dina tjänster, anpassat bildinnehåll, sökmotoroptimering, och allt annat som du behöver.

Webbpaket till fast pris

När du köper marknadsföringstjänster av oss på Ekonomipartner i Karlstad erbjuds du ett fast pris, baserat på dina behov. Om det inte finns någon särskilt stor osäkerhetsaspekt – och i så fall pratar vi om det – betalar du aldrig mer än det avtalade priset. Om vi har missbedömt tidsåtgången så står alltså vi för den kostnaden. Däremot skriver vi självklart ner priset om det skulle visa sig att arbetet var väsentligt mindre än estimerat. I alla våra webbtjänster ingår fria ändringar tills du är helt nöjd, samt inledande support och användarvänliga styrdokument så att du själv kan sköta uppdateringar.

Exempel på webbpaket med slutpris – genomsnittligt företag

Inledande analysarbete, skriftlig rapport och planeringsmöten 2000kr
Komplett hemsida: inklusive allt 15.000kr
Logotyp: vektordesign för webb och tryck 6000kr
Sociala medier: registrering, bildanpassning, inledande inlägg 2000kr
=25.000kr
Gratis analysarbete vid paketköp 2000kr
Paketrabatt -1150kr

Ditt pris: 21850kr

Steppa upp er digitala marknadsföring

Ekonomipartner i Wermland AB

Vi är redo att göra jobbet

Kategorier

Uncategorized